måndag 27 oktober 2008

Punktering på cykeln

Punktering på cykeln har jag fått. Det kan få mig att gå i däck. Att laga punktering är nog det tråkigaste jag vet. Jag har därför två cyklar för att bara lätt kunna byta när punkan kommer. Nu är det dock det på båda. Riktiga sånna psshhhhh punkor. Grinig sur livet är skit. Motgångar jag är inte bra på motgångar. Nu lägger jag mig ner och slutar leva. Min fart har blivit mig berövad och min ork är noll. Straff detta är ett straff. Du ska göra något. Men vad? Börja åka buss? Sorglöst laga din punka? Jag gnäller. Det är synd om mig. Stackars stackars mig för jag har punktering på båda mina cyklar. Får dåligt samvete. De finns ju de som har det sämre. En punka vad är de? Den står ju ändå för något eftersom känslorna blir så stora och tunga. Något annat som skaver i mitt inre. Jag vågar inte titta efter. Jag skäller på cykeln istället. Det är lättare. Jag vet att detta kan inte fortgå. Jag måste titta på det som verkligen skaver. För jag vet att det är ända vägen att hitta livet igen. Måste bara samla mod att våga.

Inga kommentarer: